Forum P Ł O Ś N I C A Strona Główna P Ł O Ś N I C A
Czytaj, pisz, dyskutuj. Płośnica da się lubić!
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Ryszard L. - kontynuacja dyskusji.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum P Ł O Ś N I C A Strona Główna » Kadencja 2014-2018 Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Ryszard L. - kontynuacja dyskusji.
Autor Wiadomość
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
Sprawdziłem kwestie mieszkań w szkole w Gralewie. Od dawna są zamieszkałe i tym rodzinom - jak najbardziej słusznie - należy się prawo pierwokupu.

R.



Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:17, 26 Lut 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
05.10.2006 Samo życie ( http://samorzad.pap.com.pl/index.html?d=609271549102774&druk=1 )


Rządowa Strategia Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich ma na celu eliminowanie barier w dostępie ludności wiejskiej do pełnej oferty edukacyjnej, kulturalnej, informacyjnej i sportowej, co w przyszłości powinno zmniejszyć różnice między miastem a wsią, oraz ukształtowanie społeczeństwa otwartego na nieustanny rozwój i podnoszenie kwalifikacji.

Anna Śliwka, Serwis Samorządowy PAP: Celem strategicznym projektu jest rozwój edukacji na wsi i obszarach wiejskich, a przez to podniesienie jakości i poziomu wykształcenia mieszkańców tych terenów. Ministerstwo Edukacji Narodowej stawia w tym zakresie kilka celów operacyjnych - jednym z nich jest wspieranie rozwoju najmłodszych dzieci i upowszechnianie wychowania przedszkolnego. Ile szkół i przedszkoli istnieje na terenie gminy?

Katarzyna Zakrzewska, sekretarz Urzędu Gminy w Płośnicy (powiat działdowski, województwo warmińsko-mazurskie):
Na terenie gminy Płośnica istnieją 4 szkoły podstawowe i 2 małe filie oraz 1 gimnazjum. W gminie nie ma jednak ani jednego przedszkola - jest tylko oddział "0". Jeżeli rodzice wyrażają chęć i znajdzie sie miejsce, mogą tam uczęszczać również dzieci 4 i 5-letnie. Kiedyś istniało przedszkole, "umarło" ono jednak śmiercią naturalną z racji, że obowiązywała opłata za wyżywienie - uczęszczało wtedy tylko 2-3 dzieci. Większość ludzi utrzymuje się tu tylko z roli, więc dzieci wychowuje się w domu.

Jak wygląda kwestia podnoszenia kompetencji nauczycieli w celu podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności absolwentów szkół?
Nauczyciele wciąż doskonalą się zawodowo. Zarówno nauczyciele, jak i dyrektorzy mają zagwarantowane wewnętrzne i międzyszkolne szkolenia zawodowe oraz kursy z zakresu technologii teleinformatycznych przygotowujące ich do korzystania z nowych technologii.
Od 2005 roku podjęto działania mające na celu wprowadzenie dla nauczycieli kursów z zakresu języków obcych i pedagogiki specjalnej, które mają przygotowywać nauczycieli szkół ogólnodostępnych do pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Jak to wygląda w gminie Płośnica?
Niestety, na razie nie ma kursów doskonalących nauczycieli z zakresu języków obcych. Jeśli chodzi o dzieci niepełnosprawne, na terenie gminy nie ma odpowiedniej dla nich placówki - muszą dojeżdżać na zajęcia do ośrodka Rehabilitacyjno-Edukukacyjno-Wychowawczego w mieście powiatowym Działdowo. Gmina zobowiązana jest opłacać ich dojazdy do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Jak przedstawia się sprawa informatyzacji szkół?
W ciągu ostatnich dwóch lat gmina otrzymała 5 pracowni komputerowych. Warunkiem ze strony gminy była konieczność wyposażenia sal w meble i zapewnienie szkoleń informatycznych dla kadry. Poza tym nauczyciele w ciągu roku szkolnego uczestniczą w kursach z zakresu technologii teleinformatycznych. Rozwijanie umiejętności wykorzystania komputera oraz Internetu ma też miejsce w Gminnym Ośrodku Kultury, gdzie mieści się Gminna Biblioteka Publiczna, a w niej dostępna dla mieszkańców sala internetowa.

W jaki sposób aktywizuje się mieszkańców, by podejmowali działania o charakterze edukacyjnym, społecznym i kulturalnym?
W gminie - w szkołach i we wsiach - organizowane są ogólno-gminne imprezy kulturalne: pikniki, tzw. pożegnania lata i noce listopadowe, koncerty noworoczne. Gminny Ośrodek Kultury wychodzi z różnymi propozycjami. Istnieje u nas młodzieżowa orkiestra dęta, które występuje z własnym programem na terenie gminy i poza gminą. GOK organizuje też Płośnickie Lato Teatralne, które ma zasięgu ogólnopolskim i przerodziło się w kilkudniowy przegląd zespołów teatralnych. Pracownicy GOK jeżdżą też do innych miejscowości w gminie, gdzie animują różne wydarzenia kulturalne. Oprócz tego, dążymy do efektywniejszego wykorzystywania bazy szkolnej - w salach gimnastycznych na terenie gminy organizowane są turnieje między-klasowe oraz gminne turnieje z udziałem wszystkich szkół.

Jednym z celów Rządowej Strategii Rozwoju Edukacji na Obszarach Wiejskich jest upowszechnianie kształcenia ustawicznego. Co w tym zakresie proponuje się mieszkańcom?
Niestety, nie funkcjonuje u nas kształcenie ustawiczne, nie ma żadnej oferty edukacyjnej dla dorosłych, która mogłaby ułatwić im przygotowanie się do funkcjonowania w gospodarce rynkowej. Z powodu trudnej sytuacji materialnej mieszkańców, oferujemy stypendia dla uczniów pochodzących z rodzin byłych pracowników państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej - wypłacane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz stypendia dla uczniów o charakterze socjalnym (wg kryterium dochodowego - 316 zł/osobę).

Jakie są najbardziej dotkliwe trudności w zakresie edukacji, z którymi boryka się gmina? Jakie są w tym względzie widoki na przyszłość?
Naszym największym problemem jest brak odpowiedniego wyposażenia sal szkolnych, stąd staramy się pozyskiwać środki na zakup pomocy dydaktycznych oraz konieczne remonty i modernizację placówek. To jest najbardziej pilne i jest naszym priorytetem.
Bolączką jest też to, że na terenie gminy nie ma kształcenia ustawicznego dla dorosłych. Co prawda, istnieje Uniwersytet Trzeciego Wieku w Działdowie, z ofertą edukacyjną dla emerytów i rencistów, brakuje tu jednak oferty, która pomogłaby mieszkańcom rozwijać się i podnosić kwalifikacje zawodowe lub też pozwolić na przekwalifikowanie się. Niestety, mimo że nasze wsie wyludniają się - wielu ludzi wyprowadza się do miast, a większość pozostających mieszkańców utrzymuje się tu tylko z roli, nie widzimy z ich strony żadnych inicjatyw ku polepszeniu ich statutu zawodowego. Nie ma w tym zakresie żadnych inicjatyw społecznych, ludność nie tworzy zgromadzeń czy grup, stąd też trudno jest coś proponować, skoro nie widzą oni takich potrzeb. Szkopuł tkwi więc w budzeniu świadomości społecznej i aktywizacji mieszkańców gminy.


Ryszard L.


Ps. Szczególnie zainteresował mnie ten fragment wypowiedzi Pani Sekretarz:

"Niestety, mimo że nasze wsie wyludniają się - wielu ludzi wyprowadza się do miast, a większość pozostających mieszkańców utrzymuje się tu tylko z roli, nie widzimy z ich strony żadnych inicjatyw ku polepszeniu ich statutu zawodowego. Nie ma w tym zakresie żadnych inicjatyw społecznych, ludność nie tworzy zgromadzeń czy grup, stąd też trudno jest coś proponować, skoro nie widzą oni takich potrzeb. Szkopuł tkwi więc w budzeniu świadomości społecznej i aktywizacji mieszkańców gminy".


Oto jest właściwa diagnoza - "esencja" nierozwiązywanych problemów, które od wielu lat gnębią naszą Gminę i prowadzą do pogłębiania się zacofania gospodarczego oraz do wyludniania Gminy Płośnica! Z powyższego jasno wynika, że Urząd Gminy doskonale wie, które problemy najbardziej gnębią Gminę i w pierwszej kolejności powinny być rozwiązywane.

Pani Kasiu,
W żaden sposób nie chcę Pani urazić i zapewne tak Pani to odbierze, gdy poproszę o uzupełnienie wyjaśnień, poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie o sposób, w jaki Urząd Gminy Płośnica korzysta z "Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013", przeznaczony do rozwiązywania takich właśnie problemów gmin, o których Pani mówi w powyższym wywiadzie?
Powszechnie wiadomo, że można pozyskiwać znaczne środki finansowe z przeznaczeniem na finansowanie do 100% kosztów projektów, szkoleń itp. dla mieszkańców Gminy. Zdecydowanie nie przekonuje mnie twierdzenie, że winni są sami potencjalni petenci - mieszkańcy Gminy - gdyż niczym się nie interesują. Gdyby miała Pani rację, to wynikałoby z tego, że nie mieszkańcy Gminy Płośnica są wyjątkowo leniwi, pozbawieni ambicji i woli życia na wyższym poziomie. Może warto ich o to zapytać? Może okaże się, że brak zainteresowania dokształcaniem się wynika ze zwykłego braku wiary w realne znalezienie pracy? Oczywiście, że konieczne byłoby opracowanie strategii działania, zastosowanie odpowiednich metod edukacyjnych dla zmotywowania mieszkańców do udziału w takich szkoleniach. Konieczne okazałoby się zaangażowanie fachowców, ale nie ma żadnej wątpliwości, że ich zatrudnienie przynieść może wielkie korzyści dla rozwoju Gminy. Proszę nie odpowiadać na pytanie, którzy to pracownicy Urzędu Gminy Płośnica zajmują się rozwiązywaniem problemów strukturalnego bezrobocia z użyciem poniższego programu, jeżeli odpowiedź byłaby dla Pani zbyt krępująca?
Należy jednak pamiętać, że czas nieubłaganie ucieka, pieniądze się skończą i podobna szansa raczej się nie powtórzy.
Organizowane z tych środków szkolenia wszędzie w Polsce cieszą się wielkim zainteresowaniem i powodzeniem. Co najważniejsze - są bardzo skuteczne, co jest faktem potwierdzonym i w pełni udowodnionym. Jak z tego programu korzysta Gmina Płośnica? Jakie kursy, szkolenia czy całe projekty dla bezrobotnych przygotowuje Urząd Gminy?



Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 2008-02-13
http://www.mrr.gov.pl/ProgramyOperacyjne+2007-2013/Kapital+Ludzki/

28 września 2007 r. Komisja Europejska wydała decyzję w sprawie przyjęcia do realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, który jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 i obejmuje całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) w Polsce.

Przyjęcie Programu stanowi potwierdzenie głównych kierunków rozwoju i prowadzenia polityki pro-zatrudnieniowej rządu oraz umożliwia wykorzystanie środków EFS w Polsce w latach 2007–2013.

CELE I GŁÓWNE OBSZARY WSPARCIA PO KL
Program stanowi odpowiedź na wyzwania, jakie przed państwami członkowskimi UE, w tym również Polską, stawia odnowiona Strategia Lizbońska. Do wyzwań tych należą: uczynienie z Europy bardziej atrakcyjnego miejsca do lokowania inwestycji i podejmowania pracy, rozwijanie wiedzy i innowacji oraz tworzenie większej liczby trwałych miejsc pracy. Zgodnie z założeniami Strategii Lizbońskiej oraz celami polityki spójności krajów unijnych, rozwój kapitału ludzkiego i społecznego przyczynia się do pełniejszego wykorzystania zasobów pracy oraz wsparcia wzrostu konkurencyjności gospodarki.

Dążąc do efektywnego rozwoju zasobów ludzkich, Program będzie koncentrował wsparcie na następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z budową sprawnej i skutecznej administracji publicznej wszystkich szczebli i wdrażaniem zasady dobrego rządzenia.

Celem głównym Programu jest: wzrost zatrudnienia i spójności społecznej a do osiągnięcia tego celu przyczynia się realizacja sześciu celów strategicznych do których należą:

Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo
Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego
Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce
Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy
Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa
Wzrost spójności terytorialnej.
JAK PROGRAM BĘDZIE WDRAŻANY
Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym jak i regionalnym. W ramach komponentu centralnego środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na wsparcie efektywności struktur i systemów instytucjonalnych, natomiast środki komponentu regionalnego zostaną w głównej mierze przeznaczone na wsparcie dla osób i grup społecznych.

JAK PROGRAM BĘDZIE FINANSOWANY
Program Operacyjny Kapitał Ludzki finansowany będzie w 85 proc. ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) oraz w 15 proc. ze środków krajowych. Całość kwoty, jaką przewidziano na realizację Programu, wynosi prawie 11,5 mld euro, w tym wkład finansowy Europejskiego Funduszu Społecznego to ponad 9,7 mld euro a pozostałą część stanowią środki krajowe.

KTO BĘDZIE REALIZOWAŁ PROJEKTY
W ramach PO KL przewiduje się możliwość realizacji projektów w dwóch głównych trybach: systemowym i konkursowym. W trybie systemowym projekty są realizowane przez beneficjentów imiennie wskazanych w Programie lub dodatkowych dokumentach stanowiących jego uszczegółowienie. Natomiast w trybie konkursowym projekty będą mogły realizować wszystkie podmioty m.in.:

instytucje rynku pracy,
instytucje szkoleniowe,
jednostki administracji rządowej i samorządowej,
przedsiębiorcy,
instytucje otoczenia biznesu,
organizacje pozarządowe,
instytucje systemu oświaty i szkolnictwa wyższego,
inne podmioty.
NEGOCJACJE Z KOMISJĄ EUROPEJSKĄ
W okresie od stycznia do czerwca 2007 r. prowadzony był proces negocjacji treści Programu z Komisją Europejską. Wersja Programu będąca rezultatem powyższych prac została 10 lipca br. przekazana Komisji Europejskiej za pośrednictwem elektronicznego systemu ewidencji projektów i komunikacji SFC (System for Fund Management in the European Community 2007-2013). Zgodnie z procedurą przyjmowania programów operacyjnych przez KE Dyrekcja Generalna ds. Zatrudnienia, Spraw Socjalnych i Równych Szans w okresie lipiec – sierpień br. przeprowadziła konsultacje przekazanej wersji Programu z innymi dyrekcjami generalnymi KE. W efekcie prowadzonych prac, treść Programu uległa nieznacznym modyfikacjom i w dniu 28 września br. Komisja Europejska wydała decyzję nr CCI 2007 PL 051 PO 001 przyjmującą do realizacji w Polsce Program Operacyjny współfinansowany z EFS.

DALSZE PRZYGOTOWANIA DO WDRAŻANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO W RAMACH PROGRAMU KAPITAŁ LUDZKI
Obecnie trwają intensywne prace nad przygotowaniem szczegółowych procedur i wytycznych, niezbędnych do rozpoczęcia procesu wdrażania funduszy strukturalnych jeszcze w 2007 r. Przygotowywany został Szczegółowy Opis Priorytetów PO KL, System Realizacji PO KL oraz Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego, zawierające szczegółowe informacje dla instytucji zaangażowanych w proces absorpcji środków Europejskiego Funduszu Społecznego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Sob 2:33, 01 Mar 2008, w całości zmieniany 22 razy
Sob 0:59, 01 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
PRZEJRZYSTA GMINA - MODEL WDRAŻANIA ZASAD (skrót) - http://www.frdl.org.pl/downloads/przejrzysta_modelskrot.doc
PROJEKT ANDRZEJA SZENIAWSKIEGO

Prezentowany model ma udoskonalać praktykę stosowania w swoich gminach zasady przejrzystości, partycypacji społecznej, przewidywalności, rozliczalności, fachowości i braku tolerancji dla korupcji.
Model ten został przygotowany na bazie "Modelu Przejrzystej Gminy" opracowanego dla Fundacji im. Stefana Batorego przez Andrzeja Szeniawskiego przy współpracy Grażyny Prawelskiej-Skrzypek.
W modelu proponujemy kilka zasad. Wprowadzenie ich do praktyki funkcjonowania samorządów, osiągnięcie i utrzymanie odpowiednich standardów w ich realizacji spowoduje znaczące uodpornienie samorządowej administracji publicznej na chorobę zwaną korupcją. Nie oznacza to oczywiście, że niemożliwe będzie działanie korupcyjne pojedynczych, nieuczciwych urzędników, ale system będzie ograniczał skalę tego typu zachowań jak również sprzyjać będzie, w większym niż dziś stopniu, ich ujawnianiu i eliminowaniu.
Sprawa korupcji w samorządach terytorialnych absorbuje wiele uwagi. Opinia publiczna piętnuje takie zachowania, lecz w niewielkim stopniu zajmuje się prowadzeniem dyskusji na temat sposobów ograniczania występowania zjawiska. Niewielkie też wsparcie przychodzi w tej dziedzinie ze strony administracji rządowej czy ustawodawcy. Formułowany jest postulat jawności życia publicznego, który zgodnie z przepisami sprowadza się do prowadzenia przez gminy słupa ogłoszeniowego w Internecie oraz do bardzo represyjnego i kontrowersyjnego obowiązku ujawniania dochodów i stanu majątkowego przez funkcjonariuszy publicznych i ich rodzin. Rozwiązania te, choć ważne, nie zmieniają zasadniczo istniejących w administracji warunków, w których nieuczciwi urzędnicy mogli rozwinąć swój proceder. Prawdziwym wyzwaniem jest takie przekształcenie sposobu funkcjonowania administracji, aby przestrzeń dla zachowań nieetycznych była jak najmniejsza, oraz aby stopniowo wykształcić w każdej społeczności lokalnej efektywnie działający mechanizm kontroli władzy. Tworzenie takiego środowiska jest zadaniem daleko szerszym niż wspomniane na wstępie regulacje prawne, bowiem celem jest nie tylko tworzenie mechanizmu ujawniania i piętnowania zachowań nieetycznych post factum, ale przede wszystkim tworzenie warunków, w których samo działanie korupcyjne będzie trudniejsze do zrealizowania.
Trzy spośród sześciu proponowanych zasad to zasady dotyczące sposobu organizacji działania urzędu samorządowego. Determinują one filozofię działania urzędu, ustalając wartości nadrzędne, których przestrzeganie władza uważa za ważne i które wpływają na sposób podejścia do realizacji zadań publicznych. Są to zasady: przejrzystości, partycypacji społecznej i braku tolerancji dla korupcji.
Trzy kolejne zasady mają zastosowanie do realizowania przez administrację zadań publicznych i przestrzegane, w zasadniczy sposób, ograniczają możliwości zachowań korupcyjnych w urzędach. Są to zasady: fachowości, przewidywalności i rozliczalności (odpowiedzialności).

I. Zasada przejrzystości
Opis zasady:
Zgodnie z zasadą przejrzystości działalność finansowana ze środków publicznych jest jawna. Gmina przejrzysta potrafi skutecznie przekazać mieszkańcom podstawowe informacje o zasadach swego funkcjonowania. Potrafi także na bieżąco docierać do zainteresowanych mieszkańców z informacjami na temat ważnych dla społeczności spraw, którymi zajmują się władze.
Standard 1:
W gminie mieszkańcy są skutecznie poinformowani o podstawowych zasadach funkcjonowania administracji samorządowej. Podstawowe dokumenty regulujące sposób ich funkcjonowania (ustawy, statut, regulaminy, budżet) są łatwo dostępne, a mieszkańcy wiedzą jak można z nich skorzystać.
Uzasadnienie:
W wielu miastach i gminach podstawowe informacje o funkcjonowaniu samorządu są teoretycznie jawne i dostępne dla społeczności lokalnej. Zazwyczaj jednak dostęp do nich nie jest łatwy, zaś ktoś zainteresowany ich uzyskaniem traktowany jest jak niemile widziany intruz. Bardzo często język i forma dokumentów są na tyle „nieprzyjazne”, że przeciętny obywatel nawet posiadając do nich dostęp niewiele z nich rozumie. Analiza liczby odwiedzin na stronach internetowych Biuletynów Informacji Publicznej wskazuje, że w wielu samorządach wciąż nie jest to metoda skutecznego dotarcia do mieszkańców. Potrzebne są działania towarzyszące, których celem jest faktyczne wyposażenie mieszkańców w podstawowe informacje a nie wyłącznie stworzenie potencjału uzyskania ich.
Standard 2.
W gminie mieszkańcy są skutecznie informowani o planowanych posiedzeniach rady, komisji itp., planie pracy wójta/burmistrza a informacje o podjętych rozstrzygnięciach podawane są do publicznej wiadomości bez zwłoki. Mieszkańcy posiadają informacje o planie pracy władz samorządowych z wyprzedzeniem pozwalającym zainteresowanym na uwzględnienie tego w swoich planach. Informacja o przetargach i ich rozstrzygnięciach, a także składzie komisji przetargowych, jest łatwo dostępna nie tylko dla uczestników przetargu, ale także dla mieszkańców. W sprawach o doniosłym znaczeniu dla mieszkańców (np. zagospodarowania przestrzennego,) gmina dokłada szczególnych starań, aby potrafili oni zrozumieć zagadnienie i zaprezentować swoje zdanie.
Uzasadnienie:
Skorzystanie z jawności życia publicznego jest trudne w sytuacji, gdy informacje o terminach wydarzeń takich jak obrady rady gminy, spotkania z mieszkańcami itp. podawane są do wiadomości zbyt późno. Konieczne jest zapewnienie mieszkańcom komfortu zapoznawania ich z terminami i programem planowanych ważnych wydarzeń z wystarczającym wyprzedzeniem. Jest to szczególnie istotne w sprawach, których przeoczenie może dla mieszkańca być brzemienne w skutki (np. tworzenie planu zagospodarowanie przestrzennego, planu inwestycyjnego, uchwalenia podatków lokalnych, prowadzenia rozpraw administracyjnych, rozpatrywanie skarg itp.). Waga niektórych rozstrzygnięć rady gminy nie jest przez mieszkańców właściwie rozpoznana np. wpływ przyjmowanych w planie zagospodarowania zapisów na indywidualne możliwości inwestowania. Często zmiany planu zagospodarowania, po ich przyjęciu, są ze względu na tryb uchwalania wskazywane jako działania korupcyjne radnych lub urzędników. Rolą władz jest przedstawienie przewidywanych skutków wprowadzanych przepisów tak, aby na etapie tworzenia prawa mieszkańcy potrafili właściwie dbać o swoje interesy i nie byli zaskoczeni konsekwencjami ich wejścia w życie.
Rozstrzygnięcia podejmowane przez radę gminy podlegają ocenie pod względem zgodności z prawem w terminie 1 miesiąca od daty podjęcia. Jednym z ważnych aspektów mogących wpływać na ważność przyjętej uchwały może być niedotrzymanie właściwej procedury postępowania przy jej uchwalaniu. Można to zweryfikować poprzez wgląd do protokółu z obrad. W wielu samorządach jednak problemem jest to, że projekt protokółu staje się dokumentem dopiero po jego przyjęciu przez radę na kolejnym posiedzeniu, które ma miejsce już po upływie miesiąca. Uniemożliwia to lub bardzo utrudnia ewentualne działania podejmowane przez zainteresowanych.
Standard 3.
W gminie (w pracy rady gminy, komisji, itp.) istnieje obowiązek kompletnego dokumentowania procesu podejmowania decyzji poprzez zapis sposobu głosowania poszczególnych radnych lub innych członkow gremiów kolegialnych. Wyborcy mają dostęp w protokółach do stanowiska poszczególnych radnych w interesujących ich kwestiach.
Uzasadnienie:
Wyniki głosowania w radzie gminy zależą od głosów pojedynczych radnych. Często już po kilku dniach trudno jest ustalić jak, przy podejmowaniu kolejnych decyzji, głosowały poszczególne osoby. Nieznajomość ich zachowania w konkretnych sprawach pozbawia wyborców ważnych informacji przy podejmowaniu kolejnych decyzji wyborczych. W wielu radach znane jest także zjawisko głosowania części radnych „tak jak kolega” albo „tak jak większość”. Wprowadzenie zasady odnotowywania sposobu głosowania poszczególnych radnych w kolejnych głosowaniach jest czynnikiem zwiększającym poczucie odpowiedzialności radnych przy podejmowaniu decyzji oraz przyczyni się do bardziej przemyślanych decyzji wyborców w kolejnych wyborach.

II. Zasada braku tolerancji dla korupcji
Opis:
Zgodnie z zasadą braku tolerancji dla korupcji władze lokalne jasno deklarują, konsekwentnie demonstrują i wcielają w życie postawę braku tolerancji dla korupcji w swojej gminie. W gminie nietolerującej korupcji podejmowane są działania dla wyjaśnienia zaobserwowanych przypadków korupcji i likwidacji ich przyczyn, a ich przebieg i wyniki podawane są do publicznej wiadomości.
Standard 1:
Gmina posiada opracowany i wdrożony kodeks etyczny swoich pracowników i radnych, nakładający na radnego i urzędnika obowiązek unikania sytuacji, które mogą być zinterpretowane jako korupcyjne oraz powstrzymywania się od działań, które mogłyby być zinterpretowane jako nieetyczne.
Uzasadnienie:
W Polsce mnożą się sytuacje, w których funkcjonariusze publiczni zamieszani w niejasne sprawy o charakterze korupcyjnym dalej sprawują swoje funkcje argumentując (lub bronieni przez przełożonych), że trudno orzec o winie przed prawomocnym wyrokiem. W konsekwencji wikłanie się w sytuacje, które mogą być interpretowane jako korupcyjne, nie obciąża funkcjonariusza publicznego. Wprowadzenie jasnej zasady, że to właśnie na radnym lub pracowniku ciąży obowiązek dbania o swoje dobre imię poprzez unikanie sytuacji dwuznacznych pozwala precyzyjnie określić, co jest, a co nie jest zachowaniem nagannych radnego lub pracownika.

Standard 2.
Gmina systematycznie przekazuje swoim pracownikom jasną informację o swojej zdecydowanej postawie w stosunku do korupcji oraz systematycznie kontroluje pracowników i radnych pod kątem konfliktu interesów i naruszania istniejących przepisów antykorupcyjnych.
Uzasadnienie:
Sytuacja konfliktu interesów jest istotnym elementem zwiększającym zagrożenie wystąpienia zachowań korupcyjnych, dlatego pracownicy i radni muszą wiedzieć, co to jest konflikt interesów oraz jak go skutecznie uniknąć. W gminie konsekwentnie wykorzystywane są różne możliwości weryfikowania czy osoby związane z samorządem nie znajdują się w sytuacji konfliktu interesów. Zbudowanie przekonania, że prędzej czy później sprawa dwuznacznego sytuacji, w jakiej znalazł się pracownik lub radny zostanie ujawniona, a konsekwencje wyciągnięte skutecznie obudzi czujność zainteresowanych, aby, we własnym interesie, takich sytuacji unikali.

Standard 3.
Gmina posiada opracowaną procedurę postępowania w wypadku stwierdzenia wśród pracowników lub radnych zachowań nieetycznych lub korupcyjnych. Procedura zapewnia zobiektywizowany sposób postępowania i gwarantuje reakcję władzy adekwatną do zaistniałej sytuacji.
Uzasadnienie:
Wielu Polaków uważa, że korupcja jest wszechobecna i że „wszyscy biorą”, więc nie ma sensu zajmować się jej pojedynczymi przejawami. W opinii wielu osób także zgłaszanie podejrzanych zachowań władzom gminnym czy kierownikom jednostek komunalnych nic nie da, bo „wszyscy urzędnicy są w zmowie”. Niezbędne jest zbudowanie w społeczności lokalnej przekonania, że korupcja nie jest chorobą urzędu, lecz osób oraz, że władzom zależy na etycznym działaniu ich administracji.

III. Zasada partycypacji społecznej
Opis:
Zgodnie z zasadą partycypacji społecznej władze samorządowe systematycznie prowadzą działania na rzecz podniesienia świadomości społeczności lokalnej w obszarze tematyki etyki w życiu publicznym oraz pomagają w tworzeniu organizacji wspierających społeczność lokalną w pełnieniu roli nadzorczej i kontrolnej w tych obszarach. Jednocześnie samorząd, uznając swój pomocniczy charakter, wspiera różne inicjatywy obywatelskie mające na celu rozwiązywanie problemów lokalnych i rozwój społeczno – ekonomiczny gminy.
Standard 1.
W gminie istnieją wypracowane metody skutecznego komunikowania się z jej mieszkańcami zapewniające szerokie dotarcie do mieszkańców z informacjami na temat funkcjonowania samorządu lokalnego i możliwość zbierania uwag i opinii członków wspólnoty samorządowej. Komunikacja prowadzona jest z unikaniem języka specjalistycznego mogącego utrudniać lub uniemożliwiać zrozumienie przez mieszkańców poruszanych zagadnień.
Uzasadnienie:
Skuteczne komunikowanie się ze społecznością lokalną jest zadaniem bardzo trudnym. Wymaga to znalezienia odpowiednich kanałów komunikacyjnych, zapewnienie wystarczającej ilości czasu, używanie odpowiedniego języka, zbudowania zaufania na linii władza – mieszkańcy i wielu innych rzeczy. Argumentem często podnoszonym przeciw podejmowaniu takich wysiłków jest opinia, że najczęściej mieszkańcy nie działają w imię dobra publicznego, lecz swoich partykularnych interesów. Nie negując trafności w wielu wypadkach takiego opisu rzeczywistości nie zdejmuje to z samorządu obowiązku stałego konsultowania swoich działań z różnymi grupami interesu w obrębie lokalnej społeczności. Istnienie różnych punktów widzenia na te same sprawy nie jest niczym nagannym, natomiast nie wysłuchanie części z grup społeczności budzi w nich poczucie, że dla władzy są „równi i równiejsi”. Stąd już tylko krok do opinii o korupcyjnych charakterze działania władz.

Standard 2.
Gmina dba o kształcenie dzieci i młodzieży z zakresu etyki i uczciwości życia publicznego oraz o przekazywanie informacji na temat tych patologii i sposobów przeciwdziałania im dorosłej części społeczności lokalnej.
Uzasadnienie:
Efektywne korzystanie przez członków społeczności lokalnej ze swoich praw wymaga ich znajomości. Bardziej świadomi mieszkańcy będą lepszymi sojusznikami w likwidowaniu wszelkich przejawów korupcji. Będą oni również bardziej krytyczni wobec pomówień i prób dyskredytowania funkcjonariuszy publicznych.
Standard 3.
Gmina systematycznie współpracuje z organizacjami społecznymi i innymi grupami obywatelskimi, wspólnie z nimi podejmujne inicjatywy mających na celu rozwiązywanie problemów lokalnych i rozwój społeczno-ekonomiczny, podejmuje działania na rzecz podwyższania wiedzy i świadomości mieszkańców w zakresie prawidłowego sposobu organizowania działalności władz publicznych oraz niebezpieczeństw związanych z korupcją.
Uzasadnienie:
W działaniach władz samorządowych na rzecz rozwoju społeczno – gospodarczego gminy, budowania zaufania dla władz samorządowych, wychowywania społeczności lokalnej do wymagania i respektowania etycznego funkcjonowania administracji lokalnej, partnerem szczególnie wartościowym są aktywne grupy obywateli tworzące rozmaite organizacje pozarządowe i grupy nieformalne. Są to często ważne środowiska opiniotwórcze, mające dobry przegląd sytuacji i zainteresowań znacznej części lokalnej społeczności. Wypracowanie dobrych roboczych kontaktów z nimi daje władzom bazę do efektywnego poznawania opinii społeczności, przekazywania wiadomości o działaniu samorządu, kształtowania poglądów na rozwój lokalny itp.

IV. Zasada przewidywalności
Opis zasady:
Zgodnie z zasadą przewidywalności funkcjonowanie instytucji publicznych i realizowanie zadań publicznych odbywa się w sposób planowy i przewidywalny. Władze potrafią skutecznie włączyć społeczność lokalną w proces tworzenia długofalowych planów działania.
Standard 1:
Gmina posiada strategiczny plan rozwoju obejmujący wszystkie obszary działania w perspektywie wieloletniej. Strategia rozwoju gminy opracowana jest przy aktywnym udziale społeczności lokalnej.
Uzasadnienie:
W samorządach, w których działalność prowadzona jest bez planu strategicznego ocena podejmowanych przez władze decyzji jest niezwykle utrudniona. Nie można w takiej sytuacji stwierdzić czy planowane działanie jest spójne z innymi zamierzeniami, czy jego skala, termin i standardy wykonania zostały ustalone optymalnie i w oparciu o rzeczywiste potrzeby. Mieszkańcy mają często podejrzenia, że motorem do podejmowania działań nie jest interes społeczności lokalnej, lecz inne czynniki. Nie uczestniczenie przez mieszkańców w procesie tworzenia planów działania skutecznie uniemożliwia zaakceptowanie podejmowanych działań i docenienie ich.
Standard 2:
Gmina systematycznie prowadzi przeglądy swego planu strategicznego. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja lokalna, zmiany przepisów ogólnych, zmiany w polityce rządu, itp., powodują stopniową dezaktualizację przyjętych w gminie planów działań. Gmina okresowo, z udziałem społeczności lokalnej, przegląda swój plan strategiczny, koryguje go i wydłuża w miarę potrzeby, aby stale był aktualny i dawał perspektywę rozwoju na wiele lat naprzód.
Uzasadnienie:
Wiele miast i gmin w Polsce chlubi się posiadaniem strategii rozwoju. Niestety zdecydowana większość z nich od czasu opracowania - a jest to często wiele lat – nie była przeglądana. W konsekwencji, mimo że istnieją, nie służą one do planowania działań bieżących. Bezużyteczność nie aktualizowanych planów, zmarnowane zaangażowanie osób uczestniczących przy tworzeniu opracowań skutkuje silną niechęcią do planowania w ogóle. Gmina zaczyna działać doraźnie.
Standard 3:
Gmina posiada, zgodne ze strategią rozwoju, wieloletnie plany działania w poszczególnych obszarach zadań samorządowych. Sposób ich opracowania pozwala obywatelom na przewidywanie działań samorządu przy podejmowaniu przez nich decyzji na temat swoich planów życiowych.
Uzasadnienie:
Wiele gmin dopracowało się praktyki planowania swoich działań inwestycyjnych w oparciu o strategię rozwoju w perspektywie wieloletniej w formie tzw. wieloletnich planów inwestycyjnych. Powoduje to klarowność planowanych działań, możliwość precyzyjnego przewidywania wydatków budżetu gminy, sprzyja konsekwencji działania. Pomimo dużej użyteczności, wieloletnie plany w większości gmin dotyczą wyłącznie sfery inwestycyjnej, choć wspomniane zalety przemawiają za tym, aby rozciągnąć je na pozostałe obszary funkcjonowania gminy.

V. Zasada fachowości
Opis zasady:
Zgodnie z zasadą fachowości, w instytucjach lokalnych zadania realizowane są przez osoby kompetentne, potrafiące w efektywny sposób wykorzystać gminne zasoby dla realizacji celów publicznych oraz coraz lepszej obsługi mieszkańców. Gmina fachowa wypracowuje metody stałej, systemowej poprawy swojego funkcjonowania dążąc do coraz lepszego spełniania oczekiwań swoich klientów.
Standard 1.
Gmina prowadzi politykę naboru i oceny pracy pracowników w oparciu o kryterium fachowości i zaangażowania w pracę.
Uzasadnienie:
Kwestia dostępu do pracy jest w realiach społeczności lokalnych w Polsce najważniejszą sprawą poszczególnych mieszkańców. Powoduje to ogromną presję na lokalną administrację do doboru kadr z zachowaniem zasady „jak ty mi to załatwisz, to ja ci się odwdzięczę”. Sprzyja to tworzeniu rozległych układów kumoterskich. Poza silnie korupcyjnym charakterem takich działań ich efektem jest także obniżanie jakości pracy lokalnej administracji lub wolniejsze podwyższanie jakości jej działania w stosunku do możliwości. Rozwiązaniem problemu jest przyjęcie jasnych zasad, co do naboru i oceny kadry w oparciu o kryterium fachowości. Takie postępowanie buduje także zdrową atmosferę w urzędzie.

Standard 2.
Gmina dba o stałe podnoszenie kompetencji swoich pracowników. W ramach podnoszenia swoich kwalifikacji pracownicy samorządowi uzupełniają także swoją wiedzę na temat etyki w administracji publicznej i wszystkich spraw z nią związanych.
Uzasadnienie:
Stale zmieniające się warunki realizacji zadań publicznych wymagają podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych. Osoby nieprzygotowane do realizacji nałożonych na nie zadań, często, nawet w dobrej wierze, działają w sposób budzący protesty ze strony społeczności lokalnej. Nie mając podstawowych informacji o podstawowych zasadach działania administracji publicznej po prostu nie przestrzegają ich w swojej pracy. Dobrze wykwalifikowane osoby będą potrafiły sprostać rosnącym wymaganiom, jakie są stawiane przed samorządami. Potrafią także w codziennej działalności zadbać o przestrzeganie ustalonych procedur postępowania utrwalając wśród klientów urzędu przekonanie o sprawności i bezstronności administracji samorządowej.
Standard 3.
Gmina posiada wypracowane mechanizmy systematycznej poprawy swojego funkcjonowania.
Uzasadnienie:
Jakość funkcjonowania urzędu pojawia się w wyniku długiego procesu cyklicznej działalności opartej na cyklu Deminga: ”planuj – działaj – sprawdź – koryguj”. Dla weryfikacji prowadzonych działań niezbędne jest zbieranie opinii klientów i podejmowanie działań korygujących. Dobrze działający system powoduje systematyczną poprawę funkcjonowania.


Opis zasady:
Zgodnie z zasadą rozliczalności działalność instytucji publicznych jest prowadzona w sposób mierzalny i rejestrowany, dający możliwość przeanalizowania ilości sił i środków zaangażowanych w poszczególne działania oraz określenie odpowiedzialności konkretnych osób za podjęte działania. Gmina rozliczalna potrafi skutecznie poinformować społeczność lokalną o finansowych i organizacyjnych aspektach swojego funkcjonowania.
Standard 1.
Gmina tworzy budżet na kolejne lata w oparciu o zadania planowane do wykonania.
Uzasadnienie:
Pomimo zapisanej w ustawach jawności finansów publicznych rzeczywista możliwość kontrolowania funkcjonowania gminy w tym obszarze jest zazwyczaj bardzo ograniczona. Wynika to z konstrukcji uchwały budżetowej i kształtu samego budżetu. Czyniąc zadość wymaganiom przepisów i organów kontrolnych jest on zapisem czytelnym dla księgowych, a nie dla przeciętnego mieszkańca gminy. Dodatkowo wymagany przez prawo kształt budżetu zachęca, aby jego tworzenie oprzeć o zapisy historyczne posługując się metodą: jeśli w starym roku na chodniki wydaliśmy 50 tysięcy a w nowym roku mamy w budżecie ogólnie 2% więcej pieniędzy to zaplanujmy na chodniki 102% czyli 51 tysięcy. Takie planowanie jest wygodne księgowo, lecz nie wynika z rzeczywistych potrzeb. Może także prowadzić po kilku latach do znaczącej niegospodarności. Zaś przeciętnemu mieszkańcowi zapis mówiący o puli wydatków planowanych w danym rozdziale klasyfikacji budżetowej nic nie mówi. Rozwiązaniem tego problemu jest zmiana podejścia: najpierw planowanie, co jest do zrobienia, a następnie w oparciu o zadania do wykonania - zaplanowanie budżetu.
Standard 2.
Gmina posiada ustalone, jasne i jawne procedury postępowania w realizacji swoich zadań. Zainteresowane osoby mają do nich dostęp i mogą sprawdzić czy postępowanie w interesującej ich sprawie nie odbiega od ustalonego wzorca.
Uzasadnienie:
Mieszkańcy mają prawo oczekiwać, że podobne sprawy będą zawsze przez administrację samorządową załatwiane w podobny sposób. Znajomość ustalonego sposobu postępowania pozwala poszczególnym osobom sprawdzać czy urząd działa bezstronnie i obiektywnie a także przewidywać efekt rozpoczętego działania. Sprzyja to budowaniu zaufania do władzy lokalnej, ogranicza też pokusy załatwiania przez interesantów swojej sprawy w urzędzie „na skróty”.
Standard 3.
Gmina prowadzi analizę efektywności swojego działania.
Uzasadnienie:
Obiektywna ocena jak gmina radzi sobie z realizacją zadań jest niezwykle trudna. Na jednym obszarze funkcjonuje przecież tylko jedna administracja, nie ma zatem prostej możliwości porównania funkcjonowania jednej gminy z inną. Specyfika terenu, wielkość, położenie, kształt terytorialny, historia poszczególnych gmin i wiele innych czynników powodują, że wszelkie porównania wydają się ryzykowne. Można jednak w skali całego kraju znaleźć samorządy podobne ze względu na określone cechy i na ich tle sprawdzać jak sobie gmina radzi z realizacją swoich zadań.


Opublikował
Ryszard L.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Nie 23:34, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 7 razy
Nie 23:12, 02 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
Temat przeniesiony z innej podstrony forum - http://www.plosnickie.fora.pl/faq,2/jak-umiescic-zdjecie-na-forum,10.html


14 marca napisał "Henio":

"Panie Lipiński. Jest Pan Gść.Podziwiam Pana i kibicuje Panu."




Ryszard L. odpowiedział:

Miło mi przywitać "Henio" Ciebie oraz każdego, kto odważy się wyrazić swoje myśli na tym forum.
Bardze też dziękuję "Henio" za to, że czytasz to, co piszę. To naprawdę sympatyczne wiedzieć, że do kogoś trafiają moje argumenty.

Wyjaśnij jeszcze, dlaczego uważasz mnie za "gościa", "podziwiasz" mnie, "kibicujesz" mi, jeżeli jednocześnie milczysz, nie bierzesz udziału w dyskusjach?
Zmowa milczenia może przecież pozwolić mi dojść do wniosku, że nikogo nie obchodzi fakt, że najprawdopodobniej mam rację oraz, co z tego może logicznie wynikać, że Gmina Płośnica ma poważny problem do rozwiązania, jeżeli nie chce na trwałe stoczyć się na głęboką prowincję. Pozwolić, żebym się poddał może oznaczać, że już nikt i nigdy nie podejmie podobnej inicjatywy. Nie może nie zapytać dlaczego pozwalasz, abym występował sam przeciwko tym, którym się sprzeciwiłem, chociarz działam w zgodnie z Twoimi poglądami, czyli także i w Twoim interesie? Czy chcę zbyt wiele?
Dodam też, że wielu z tych, którzy swą pracę zawdzięcza lokalnej Władzy, zwracało się już do mnie w bardzo podobny sposób do tego, jak Ty to zrobiłeś, ale wciąż brakuje im odwagi (kogoś się boją), by się do tego publicznie przyznać, zaproponować szerszą dyskusję, połączenie aktywności, współpracę itd.?


Czy Płośnica obudzi się?!

Ryszard L.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Sob 10:05, 15 Mar 2008, w całości zmieniany 4 razy
Sob 10:01, 15 Mar 2008 Zobacz profil autora
proboszcz
Nowy forumowicz



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozkraczewo k/Swędziworów

Post ......
............,,wielu z tych, którzy swą pracę zawdzięcza lokalnej Władzy, zwracało się już do mnie w bardzo podobny sposób do tego, jak Ty to zrobiłeś, ale wciąż brakuje im odwagi (kogoś się boją), by się do tego publicznie przyznać, zaproponować szerszą dyskusję, połączenie aktywności...........''

.......może i wielu się zgadza z Pańskimi poglądami i z tym to Pan prezentuje na tym forum, lecz ........ chyba się wstydzą stać z Panem w jednym szeregu.......hmmmmmmmmm, ale dlaczego, warto się zastanowić, bo przecież naprawdę muszę ( i chcę) zgodzić się z wieloma Pańskimi wypowiedziami pisanymi na tym forum.
Dlaczego nikt się nie odzywa, nie podejmuje walki (jak Pan to robi ....zreszta napewno słusznie- nie mam co do tego ŻĄNYCH WĄTPLIWOŚCI) to pozostawiam do przemyślenia nie tylko Głosowi..... ale wszystkim tym co się z Nim zgadzają ale nie podejmują rękawic i nie wiedzą dlaczego tak się dzieje.

pozdrawiam ! do usłyszenia !

Proboszcz


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:25, 15 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
"Proboszczu",

- 11 czerwca 2007 r. napisałeś:
"Rychu czekasz na odpowiedz, reakcje ????
Czy Ty nie widzisz, że nikt na tym forum nie pisze nic niekawego. Każdy czeka na Twój post żeby potem spróbować zrównać go z ziemia i zazwyczaj sie to uda ..."

- 16 czerwca 2007 r. napisałeś:
"(...) W zdecydowanej większości nie masz racji. (...) Mądrzy ludzie w ogóle nie czytają tego forum, więc i ja dołączę do nich, bo Rychu nie potrafi przyznać się do błędów, które niestety popełnia cały czas, a co najśmieszniejsze pakuje się w dyskusje, z których musi uciekać niczym dziecko.

- 12 lipca 2007 r. napisałeś:
".... tylko głupcy czytają to forum,
a jeszcze więksi coś piszą. Mimo wszystko czasami i ja wpadam w tą pułapkę!!! "

- w dniu dzisiejszym - 15 marca 2008 r. piszesz:
"bo przecież naprawdę muszę ( i chcę) zgodzić się z wieloma Pańskimi wypowiedziami pisanymi na tym forum"


Stali czytelnicy tego forum nigdy nie mogli mięć wątpliwości kogo reprezentujesz, dlatego odnoszę się do Ciebie z najwyższym szacunkiem za odwagę, która pozwoliła Ci publicznie przyznać się do tak diametralnej zmiany Swojego stanowiska wobec poglądów i myśli, jakie tutaj prezentuję. Ze zrozumieniem odnoszę się też do Twojej demonstracji antypatii do mnie. Nie rozumiem jeszcze jak można wciąż podważać autorytet osoby, której przyznajesz rację. O Twoje uwielbienie "Proboszczu" nie zabiegam. Wystarczy mi standardowa miłość "do bliźniego swego, jak siebie samego". Sądzę, że pozostają w Tobie resztki złości wobec osoby, która zmusiła Ciebie - i związanych z Tobą - do publicznego przyznania się do błędów.
Twoja obecna postawa przekonuje mnie, że nie zmarnowałem kilkuset godzin pracy przy pisaniu artykułów na forum Smile. Fakt, że potrzebowałem aż ponad roku, aby udowodnić Wam powszechnie uznane racje, pokazuje z jak odległej pozycji startowaliśmy !Smile No cóż - najważniejsze, że - krok po kroku - posuwamy się do przodu.
Nie muszę już chyba udowadniać, że Gmina Płośnica musi ogromnie dużo nadrobić, by dogonić innych i nie dać "zepchnąć się na pobocze". Na tym proponuję skupić najwyższą uwagę. Czas zabrać się do pracy zupełnie inaczej, niż to było dotychczas. Konieczne jest nowe spojrzenie, nowa krew, odwaga, współpraca. Pragnę, abyście Pana "Henia" i jemu podobnych utwierdzali w przekonaniu, że postępujecie zgodnie z kodeksem etycznym pracowników samorzadowych. Wtedy nie wykluczam że przyjmę zaproszenie i razem zrealizujemy to, co teraz przygotowuję. Należy jednak pamiętać, że mam prawo przyjść bez zaproszenia, którego nie potrzebuję, ponieważ to też "mój dom rodzinny". Nie sposób także zauważyć, że Pan "Henio" nie jest jedynym widzem, który rozumie coraz więcej, tak samo jak Ty "Proboszczu" Smile.


Nadchodzi wiosna i PŁOŚNICA BUDZI SIĘ !!! Smile


Jestem pewien, że Pan "Henio" i "Proboszcz", to tylko "przebiśniegi", przepowiadające, iż wkrótce "zakwitnie" cała Gmina. To zupełny przypadek, ale można też doszukiwać się działania siły wyższej, jeżeli właśnie teraz Pan Henio i Proboszcz przyznają mi rację, a ja o tym piszę w 1000 (tysięcznym) numerze postu (artykułu) na tym forum !!! SmileSmileSmile



Pozdrawiam

Ryszard L.



Ps.

To jest post nr 1000 !Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Nie 13:10, 16 Mar 2008, w całości zmieniany 16 razy
Sob 21:41, 15 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
To nie ja pisałem scenariusz do filmu "Ranczo", ale ... - z racji sąsiedztwa z TVP Smile - powiedzmy, że "domyślam się" Smile o czym będzie mowa np. w dzisiejszym odcinku SmileSmileSmile. Zachęcam do wnikliwego oglądania filmu. Tam udzielają praktycznych wskazówek i przepowiadają bardzo prawdopodobną przyszłość "analogicznej" gminnej Władzy ! SmileSmileSmile Cóż - wszystko może przecież potoczyć się inaczej, jeżeli ... .


Ryszard L.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Nie 21:28, 16 Mar 2008, w całości zmieniany 17 razy
Nie 20:45, 16 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
Wesołych, rodzinnych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH.


[link widoczny dla zalogowanych]


R.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:43, 22 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
Cytat:

"Powszechne zachowania nieetyczne w administracji publicznej:
- załatwienie posad dla rodziny i znajomych,
- organizowanie zamówień publicznych pod "podstawionego" wykonawcę w zamian za korzyści osobiste lub korzyści dla ugrupowania, z którym dany urzędnik jest związany,
- pochlebstwa, czyli działanie na emocje urzędnika,

Mechanizmy zapobiegające korupcji urzędników:
- administracja przyjazna dla obywateli,
- ustawiczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych i świadomości etycznej urzędników,
- właściwy system wynagradzania urzędników.

Sytuacje, w których urzędnicy naruszają wartości moralne:
Władza traktowana jest jak okazja do zapewnienia sobie korzyści, a nie jako służba innym czy dążenie do wspólnego dobra. Urzędnik ma władzę nad obywatelem poprzez wydawanie decyzji, a także przez dostęp do dóbr rzadkich a pożądanych (np. koncesje, zasiłki). Kondycja etyczna urzędników uzależniona jest od uwarunkowań historycznych. Reguła zależności politycznych sprzyja zachowaniom korupcyjnym, czyli wykorzystywaniem władzy publicznej dla korzyści osobistych bądź grupowych. Korupcja to wada struktur społeczeństwa.
"


Wspaniale jest wiedzieć, że Gminy Płośnica nie dotyczą powyższe problemy. Służyć wspólnemu dobru jest najwyższym zaszczytem, dlatego tutaj Wójt, ani żaden Radny, nie odważyliby się zaryzykować utraty dobrego swojego wizerunku, posądzenia o nieetyczne zachowania itp., stąd np.:
- Wójt nigdy nie zatrudniłby żadnego członka rodziny Radnego - dlatego, wśród pracowników Urzędu Gminy i placówek, podległych Wójtowi, na próżno by szukać nazwisk Radnych bądź byłych Radnych,
- żaden Radny nie pozwoliłby, aby najbliźsi członkowie ich rodzin brali udziału w przetargach, organizowanych przez Wójta, dlatego Radni ze stoickim spokojem potrafią patrzeć w oczy swoim sąsiadom,
- Wójt tak stanowczo dba o przejrzystość Swoich działań, że wszelkie zamiary ogłoszenia przetargu poprzedza na tyle skuteczną kampanią informacyjną, aby wszyscy zainteresowani w porę dowiedzieli się o możliwości zakupu działki, mieszkania itp. - dopiero wtedy ogłasza przetarg z zachowaniem ustawowych 14 dni,
Niech inni uczą się od nas demokracji i kultury politycznej.


Ryszard L.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Pon 23:13, 24 Mar 2008, w całości zmieniany 7 razy
Pon 21:15, 24 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pod innym adresem na tym forum trwała poniższa dyskusja ( http://www.plosnickie.fora.pl/faq,2/love-thias-website,159.html#1078 ):

Gucio napisał 26 marca 2008 r.:

Panie Ryszardzie. Nalatuje Pan na wójta.Jest pan przy tym wspaniałym demagogiem i jeszcze lepszym hipokrytą.To dobry czas dla takich poczynań.Co pana zdaniem powinien czynić wójt , albo co zrobiłby pan na jego miejscu, żeby nie narazić się na takie ataki ze strony takich jak pan.Trochę się dziwię panu wójtowi,że nie pomaga panu dostrzec tego, co on dla nas zrobił. My to widzimy, pamiętamy i z tego korzystamy.Dumni jesteśmy z tego,że prowadzi nas ten człowiek. Każdy kto ma oczy wie, że gmina Płośnica nigdy nie dorównywała sąsiednim. Teraz też nie dorównuje, ale wciąż dzieją się nowe rzeczy na naszą miarę.

Ryszard napisał 26 marca 2008 r.:

Proszę o konkretne przykłady mojej rzekomej demagogii i hipokryzji.

Obawiam się, że dlatego nie zalogowałeś się na tym forum, jak każdy inny jego użytkownik, ponieważ świadomie próbujesz mnie oczernić. Boisz się poprostu konsekwencji. Niepotrzebnie. Proszę - kontynuuj !

Gucio: "Co pana zdaniem powinien czynić wójt [b](Wójt !), albo co zrobiłby pan na jego miejscu, żeby nie narazić się na takie ataki ze strony takich jak pan.Trochę się dziwię panu wójtowi,że nie pomaga panu dostrzec tego, co on dla nas zrobił."

Odpowiadam:
Przede wszystkim należy poddać pod publiczną dyskusję treść przyszłego "Kodeksu Etyki Pracowników Samorządowych, Radnych i Wójta Gminy Płośnica" i przyjąć takie zapisy, które uwzględniałyby wolę mieszkańców oraz powszechnie stosowane w Polsce zasady (według wzorów analogicznych kodeksów), a naruszającym kodeks, nakazywałyby zwolnienie bądź ustąpienie z zajmowanego stanowiska. Kodeks powinien zostać przyjęty przez Radę Gminy.
Będę jednym z pierwszych, którzy przyjadą pogratulować Wójtowi odwagi.




Hipokryzja (od gr. hypokrisis, udawanie) - zachowanie lub sposób myślenia i działania charakteryzujący się niespójnością stosowanych zasad moralnych.
Hipokryzja może się przejawiać na następujące sposoby:
- oficjalne głoszenie przestrzegania określonych zasad moralnych i jednoczesne ich "ciche" łamanie, gdy nikt ważny tego nie widzi (np. głoszenie przez polityka, że walczy z korupcją i jednoczesne branie przez tego polityka po cichu łapówek),
- stosowanie różnych, sprzecznych wzajemnie zasad moralnych przy różnych sytuacjach (np. wymaganie od dzieci, żeby nie piły alkoholu i jednoczesne upijanie się samemu),
- wymyślanie rozmaitych teorii, które w pokrętny sposób tłumaczą stosowanie różnych norm moralnych przy różnych sytuacjach (np. głoszenie, że zabijanie dzieci wroga w czasie wojny jest dobre dlatego, że wróg ten popełnił wcześniej zbrodnię mordując nasze dzieci),
- tworzenie obszarów tabu - czyli spraw, o których się nigdy nie rozmawia publicznie; zazwyczaj są to sprawy, które w świadomości wielu ludzi są niemoralne, ale są lub były jednocześnie masowo praktykowane.
Hipokryzja jest stałą cechą ludzkich społeczeństw.
Wynika ona z jednej strony z konfliktu między indywidualnym interesem poszczególnych osób i normami moralnymi panującymi w danym społeczeństwie, a z drugiej strony z konfliktu między normami obyczajowymi i moralnymi.


Demagogia (gr. demos lud, agogos wiodący, prowadzący) - wpływanie na opinię publiczną poprzez działanie obliczone na łatwy efekt, poklask.

Demagogia rozwinęła się już w starożytnej Grecji, lecz pierwotnie miała nieco inne niż współcześnie znaczenie. Po grecku znaczy to "prowadzący lud". Nazywano tak doskonałych mówców potrafiących wpływać na decyzję zgromadzenia ludowego.

Współcześnie oznacza to kłamanie na rzecz wygranej w wyborach lub schlebianie wyborcom, np. rozdawanie kiełbasek. Za demagogię uważane są kłamstwa, składanie popularnych i efektownych, ale nie dających się spełnić obietnic (populizm) albo składanie obietnic bez intencji ich realizacji, schlebianie masom, szukanie kozła ofiarnego, stosowanie nielogicznych, ale przekonujących argumentów.

Przykłady [edytuj]
W okresie dochodzenia do władzy bolszewików (Rosja 1917 rok) skutecznie stosowana forma zjednywania sobie mas ludu. Bolszewicy obiecywali robotnikom udział we władzy oraz poprawę warunków życia, chłopom ziemię, żołnierzom - zakończenie wojny.
Przykłady demagogii można znaleźć m.in. w "Świętoszku" Moliera oraz w "Edypie" Sofoklesa.


Ryszard L.


Gucio - 28 marca 2008 r.:

bardzo trudno rozmawiać z kimś, kto zdaje się nie rozumieć znaczenia słów


Gucio - 28 marca 2008 r.:

panie ryszardzie myślę, że jeżeli to najważniejsza sprawa, to da się to zrobić i myślę, że wójt postąpi właśnie tak, ale co z dobrobytem mieszkańców, który jest przez pana tak akcentowany, może pan u nas zainwestuje, jakimi pan dysponuje możliwościami

Ryszard - 28 marca 2008 r.:

Mam wrażenie, że rozmawiam z osobą na tyle kompetentną, aby reprezentował tutaj Wójta.

Tak, zdecydowanie najważniejsze, co należy niezwłocznie uczynić dla Gminy Płośnica (wielokrotnie wyjaśniałem dlaczego?), to doprowadzenie, wszelkimi możliwymi środkami, do przciągnięcia inwestycji z nowymi miejscami pracy oraz do wzrostu aktywności gospodarczej mieszkańców tak, aby praca w Urzędzie Gminy przestała być hitem lokalnego rynku pracy. Nie ma lepszej drogi do takiego celu, niż poprzez współpracę z rodzimymi przedsiębiorcami, których doświadczenie, kontakty ze środowiskiem przedsiębiorców oraz własne możliwości, należy umieć wykorzystać. Nie ma żadnej gwarancji, że taka frontalna, szeroka współpraca przyniesie spodziewany skutek, za to jej brak daje gwarancję, że będzie jak dotychczas. Już dzieje się inaczej, niż to było dotychczas, ponieważ wielu uświadomiło sobie, że nie można czekać bezczynnie przez kolejne lata - dotarła do mnie właśnie informacja, że w Gminie powstało pierwsze stowarzyszenie. Brawo !

Myślę, że przekonaliście się już, iż nikt nie pragnie odebrać Wam pracy, a jedynie oczekuje maksymalnie skutecznego i etycznego postępowania. Cieszę się, że dojrzeliście do działania w tym kierunku. Powtarzam, że przyjmę zaproszenie do współpracy i do tego samego zachęcę wielu innych, jeżeli przyjmiecie "Kodeks Etyki Pracowników Samorządowych, Radnych i Wójta" w brzmieniu, uwzględniającym wyniki publicznej dyskusji oraz z sankcjami, jakie poniesie, naruszający taki kodeks.

Przypominam numer swojego gg: 123871.

Pozdrawiam.

Ryszard L.



Post został pochwalony 0 razy
Sob 0:52, 29 Mar 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
Guciu - podyskutujmy.

Otwieram dyskusję nad treścią

"Kodeksu Etyki Pracowników Samorządowych, Radnych i Wójta",


z uwzględnieniem takich zapisów, które względniałyby powszechnie stosowane w Polsce standardy (według wzorów analogicznych kodeksów), a naruszającym kodeks nakazywałyby ustąpienie bądź zwolnienie z zajmowanego stanowiska.


Nadmieniam, że Urząd Gminy Płośnica dotychczas nie opracował takiego kodeksu.

Do dyskusji zapraszam nie tylko "Gucia", lecz każdego zainteresowanego.


Ryszard L.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Pią 10:43, 11 Kwi 2008, w całości zmieniany 4 razy
Pią 10:39, 11 Kwi 2008 Zobacz profil autora
proboszcz
Nowy forumowicz



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozkraczewo k/Swędziworów

Post ooo !!!
....głosie ...... czyli dążysz to tego, aby Nasz KOCHANY wójt ustapił ze stanowiska.......hm........... bo jak to inaczej mam interpretować, twoje nieustanne nagonki (może za duzo powiedziane), uszczypliwości w stronę wójta ???

czy masz już kandydata na to stanowisko, może sam zamierzasz się o nie ubiegać ? no cóż... pozostaje mi tylko życzyć powodzenia.

SŁUCHAJCIE GŁOSU............................................................... SERCA ( hi hi hi )


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:45, 13 Kwi 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
"Proboszczu"

Ja mówię o obowiązku bezwarunkowego przestrzegania powszechnie znanych zasad etyki, które - jedynie dla przypomnienia - proponuję spisać w "Kodeksie Etyki ...". Nieprzestrzeganie takiego Kodeksu musi prowadzić do konsekwencji dyscyplinarnych. Posiadanie takiego Kodeksu i bezwarunkowe jego przestrzeganie są jednym z głównych wymogów, stawianych gminom, biorącym udział w konkursie "Gmina Fair Play".

"Proboszczu" - wybacz mój żart, ale nie jesteś chyba także prorokiem, który już teraz potrafił przewidzieć, że Wójt nie dostosuje się do "Kodeksu Etyki".
Przypomnę, że podobną sytuację opisał już kiedyś Pan Jan Kochanowski w utworze "Na nabożną":


"Jeśli nie grzeszysz, jako mi powiadasz,
Czemu się miła(y) tak często spowiadasz".


Hm ... Smile! A może martwią Cię konsekwencje za przeszłość?
Możemy się umówić, że, jeżeli Kodeks Etyki zostanie przyjęty w sposób, jaki już opisywałem, to przeszłość możemy potraktować ulgowo, a w pewnych warunkach możemy zastosować nawet tzw. "grubą kreskę" . Zapewniam, że chętnie dotrzymam słowa, jeżeli następnie całą uwagę skupimy na budowaniu lepszej przyszłości dla Gminy Płośnica. Doskonale wiesz, że wyłącznie o to walczę!


Pozdrawiam.

Ryszard L.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Nie 13:50, 13 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Nie 13:31, 13 Kwi 2008 Zobacz profil autora
proboszcz
Nowy forumowicz



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozkraczewo k/Swędziworów

Post POMOCY
,,.....mówię o obowiązku bezwarunkowego przestrzegania powszechnie znanych zasad etyki ...." - a któż ich nie przestrzega, jeżeli posiadasz takowe informacje, proszę napisz

,,........ Posiadanie takiego Kodeksu i bezwarunkowe jego przestrzeganie są jednym z głównych wymogów, stawianych gminom, biorącym udział w konkursie "Gmina Fair Play"...."
- na dzień dzisiejszy Nasza gmina nie bierze udziału w tym konkursie, także nie dotyczy to, aczkolwiek nie twierdzę, że Nasza gmina nie przestrzega ww zasad.... a nawet gdyby nich nie przestrzegała to nie będzie to prowadzić do ,,...do konsekwencji dyscyplinarnych..." .
Być może warto byłoby w wziąć w tym udział (Gmina Fair Play) chociaż przyznam, że nie znam tegoż konkursu i jego zasad.


wydaje mi się, iż próbujesz narzucić jakieś swoje wyczytane, sądze że nie przetestowane ,,dziwadła "proponujesz KE i jakbyś mówił.......proszę wejdźcie w to, a ja zobacze jak dacie sobie radę (gmina) i w razie wpadki pośmieje się i bedę miał powody ...... ale do teczo , do smiechu.......chyba nie, bo chcesz p pomóc w ,,.....budowaniu lepszej przyszłości dla Gminy Płośnica ..." to wg mnie nie tędy droga.

WAŻNE
jeżeli chcesz pomóc i potrafisz ( a tak wynika z Twoich wypowiedzi ) to PROSZĘ DAJ KONKRETNE RADY DLA: wójta, rady gminy ...itd. wydaje mi się, że podołasz temu zadaniu, także licze na Twoją pomoc. ,,POKAŻ NA CO CIĘ STAĆ " ( a chyba na wiele, co już udowodniłeś)


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:43, 13 Kwi 2008 Zobacz profil autora
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
Forumowy specjalista



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Post
To oczywiste, że obecny Wójt nie realizuje koncepcji rozwoju gospodarczego Gminy Płośnica. Coroczne sprawozdania budżetowe pokazują, że wszystkie środki były konsumowane, to znaczy, że nie były inwestowane, np. w przygotowanie infrastruktury, niezbędnej dla uatrakcyjnienia terenów inwestycyjnych, warunkujących pozyskania inwestora.
Dotychczas tylko Wójt decydował kogo wynagrodzić za lojalność, stąd powtarzalne, te same nazwiska osób, zatrudnianych przez Wójta itd.. Można dojść do wniosku, że priorytetem było utrzymywanie się przy władzy, a nie interes publiczny. Zapewne cel uświęcał stosowane środki. Dotychczas mieszkańcy Gminy milczeli, ponieważ nie wierzyli, że można skutecznie cokolwiek zmienić. Może brakowało tego pierwszego buntownika Smile.
Przed rokiem telefonowałem do wielu osób z Płośnicy, którzy mogliby włączyć się do działania na rzecz Gminy. Zachęcałem, by zerwali z pasywnością i włączali się do działania. Mówiono mi, że w zdecydowanej wiekszości mam rację, ale też, że np., nie warto się angażować, gdyż ludzie poprostu nie chcą zmian. Ja byłem innego zdania co Państwo obserwujecie od ponad roku. Obecnie, gdy najtrudniejsze mamy już za sobą, te same osoby wreszcie stowarzyszają się Smile. Wielkie brawa!
W zasadzie ja mogę czuć się troszeczkę, jak William Wallace z filmu "Braveheart" Smile. Jeżeli jednak osiągniecię celów, o których rozmawialiśmy, uświęca zastosowanie takich środków ..., to bardzo się cieszę Smile?
W Gminie Płośnica mamy już conajmniej 2 stowarzyszenia, a następne zapewne Smile wkrótce się pojawią, stąd uważam, że to nie prawda, iż mieszkańcom Gminy było wszystko jedno. Możliwe, że potrzebny był jakiś katalizator, może ten pierwszy, który odważy się sprzeciwić wszystkim i pójść na odstrzał Smile. TWażniejsze, że wyniki tej pracy już widać, a Pan Wójt powinien być wdzięczny za to, że w dostrzegalnym stopniu wzrasta aktywność społeczna. Większa aktywność społeczna mieszkańców, to większe ich angażowanie się we współpracę z samorządem Gminy, w tym z Wójtem, dla dobra Gminy.

Podstawowa i, jak sądzę, najważniejsza rada dla Pana Wójta, o którą wyrażnie poprosił "Proboszcz", a którą to wyrażałem już wielokrotnie, lecz może w innej formie:

Pan Wójt nie musi znać się na przedsiębiorczości, ale ma obowiązek otaczać się najwyższymi specjalistami. Powinien umieć zachęcać do współpracy lokalnych przedsiębiorców. To właśnie dlatego wyższe wykształcenie zastępcy Wójta (przepraszam Kazik - wierzę, że mnie rozumiesz i proszę, abyś wytrzymał jeszcze troszczkę) jest traktowane za ważny interes publiczny. Gdy zatrudnia się ludzi z wąskiego grona lojalnych sobie, to - niestety - wśród nich Wójt "musi" znaleźć tych "specjalistów", np. od "pierwszego kontaktu z inwestorem" itp..
Jak myślisz "Proboszczu", czy Urząd Gminy Płośnica jest przygotowany na przeprowadzenie poważnych rozmów z potencjalnym inwestorem. Czy Urząd Gminy posiada ofertę dla powaznego inwestora? Czy Gmina Płośnica wychodzi z taką ofertą na zewnątrz, to znaczy czy prowadzi skuteczną promocję gospodarczą Gminy, czyli czy szuka inwestorów?


Należy tutaj zauważyć, iż realnie wspieram działania Pana Wójta. Powiem inaczej - chętnie będę wspierał każdego Wójta w Płośnicy, którego priorytetami nie będą krótkowzroczne działania, wymierzone jedynie na utrzymanie się przy władzy, w rodzaju drogi dojazdowej do prywatnej posesji, pokrywanej asfaltem nocą, tuż przed wyborami. Kodeks Etyki w formie, o jakiej piszę, miałby dać niemal gwarancję, że nic podobnego już się nie wydarzy. Priorytetem będzie wzrost gospodarczy. Wtedy wzrośnie autorytet Władzy, a lokalni przedsiębiorcy, bez wyrzutów sumienia, zajmą się sferą gospodarczego rozwoju Gminy, czym realnie będą wspierać działania samorządu i Pana Wójta, dla dobra wszystkich mieszkańców.

Tak już będzie!
Może wkrótce "ktoś" Smile przedstawi, zupełnie realny, projekt utworzenia w Płośnicy podstrefy Specjalnej Strefy Ekonomicznej? Możliwe, że ktoś już dawno nad tym pracuje ?Smile Może następnie powstanie "Biuro Promocji Gospodarczej Gminy Płośnica" z siedzibą nie na wsi, gdzie nie zawita nawet przygodny inwestor, lecz np. w centrum stolicy ?Smile Może popłynie do Gminy Płośnica rzeka unijnych pieniędzy z programu "Kapitał Ludzki", aby przygotowywać potencjał ludzi do pracy oraz aby dać realny impuls do aktywizacji prywatnej przedsiębiorczości Smile. Może, po lepszym poznaniu się, nowy zakład, z nowymi miejscami pracy, powstanie siłami własnymi lokalnych przedsiębiorców? Emigrujący za pracą do Anglii zauważą, że w Gminie coś drgnęło i będą zastanawiać się nad powrotem. Może nie będą szukać pracy, lecz zechcą zakładać własne, niewielkie przedsiebiorstwa w Strefie, gdzie znajdą bezpieczniejsze warunki Smile? Może z Agencją Nieruchomości Rolnych w Olsztynie ktoś uzgodnił, że ta bezpłatnie przekaże grunty pod boiska. Może ktoś napisze odpowiedni projekt i uzyska dotację na wsparcie rozwoju sportu w Gminie? Może moda pijaństwa ustąpi miejsca trzeźwości i ambicji?
Może ... ? Może warto spróbować? Na pewno nie wolno odrzucać szans, które może już nigdy nie powrócą. Strefa Ekonomiczna będzie działać tylko do roku 2017. Fundusze pomocowe z Unii, o których wpominam wyżej, skończą się w roku 2013. Unijne dotacje dla przedsiębiorst także się skończą. Gminy, które w tym czasie wysuną się na czoło, tam już pozostaną, a ostani na długo bedą się ciągnąć za peletonem i może już nigdy nie dorównają tym lepszym.



Tylko od Pana Wójta zależy, czy - pasywnie czekając - pozwoli, aby rosła w siłę, niezależna od niego, opozycja, czy też woli natychmiast dołączyć do "nowej fali", aby razem z nią popłynąć dalej, na głębsze wody.

Najpierw ... Kodeks Etyki !
Oto, pierwszy z brzegu, przykład brzmienia podobnego kodeksu: [link widoczny dla zalogowanych] , ale ten, o którym myślę, miałby zostać poprawiony i uzupełniony o istotne zapisy. Proszę poczytać, by właściwie zrozumieć moje intencje.

Pozdrawiam.

Ryszard L.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GŁOS_dla_PŁOŚNICY dnia Pon 15:24, 14 Kwi 2008, w całości zmieniany 15 razy
Nie 21:31, 13 Kwi 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum P Ł O Ś N I C A Strona Główna » Kadencja 2014-2018 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 6 z 11

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin