Przegląd tematu
Autor Wiadomość
Bernard
PostWysłany: Pią 15:26, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Wykonajmy pierwszy krok pracownik bez konkursu zatrudniony, drugi jakby z przesunięcia z Gródek do Płośnicy bo u mamusi nie może pracować. I co ?? po co to wszystko ????
GŁOS_dla_PŁOŚNICY
PostWysłany: Nie 14:38, 14 Sty 2007    Temat postu: Jak być powinno? - wykonajmy pierwszy krok.

Jestem przekonany, że wójt uniknąłby wielu podejrzeń, gdyby przystąpił do programu „Przejrzysta Polska” oraz przyjął, wdrożył i ściśle stosował, w podległym mu Urzędzie Gminy Płośnica, kodeks etyczny pracowników Urzędu Gminy przykładem innych wzorcowych gmin wiejskich w Polsce. Wobec braku podobnego dokumentu w Urzędzie Gminy Płosnica, postanowiłem otworzyc dyskusję nad etyką pracowników podobnych urzędów w oparciu o "Kodeks etyki pracowników" Urzędu Gminy Morawica - wyróżnioną w konkurcie "Gmina Fair Play" 2006 r..
Jej pełne brzmienie załączam poniżej.

Tekst pogrubiony wskazuję kwestie, do których w szczególności proponuję się odnieść. Proszę ocenić, czy w naszej gminie postępuje się zgodnie z zasadami etyki.


"Kodeks etyczny pracowników
Urzędu Gminy w Morawicy

PREAMBUŁA

- Celem niniejszego Kodeksu jest sprecyzowanie wartości i standardów zachowania pracowników samorządowych, związanych z pełnieniem przez nich obowiązków oraz wskazanie Klientom standardów zachowania jakich mają prawo oczekiwać od pracowników Urzędu Gminy w Morawicy.
- Kodeks Etyki jest zbiorem podstawowych norm postępowania pracownika Urzędu Gminy dających podstawę oceny jego pracy. Został oparty na fundamentalnych wartościach: uczciwości, sprawiedliwości, szacunku, godności i lojalności.

Rozdział I

Postanowienia ogólne

Pracownicy Urzędu Gminy w Morawicy mają świadomość, że ich praca jest służbą publiczną, której nadrzędnym celem jest dobro wspólnoty samorządowej i każdego mieszkańca. W swoich kontaktach zarówno z klientem indywidualnym jak i instytucjami pracownicy Urzędu Gminy w Morawicy przestrzegać będą zasad zapisanych w Kodeksie Etyki.

Rozdział II

Zasady postępowania pracownika samorządowego.

1.Pracownicy wykonują swoje obowiązki rzetelnie i profesjonalnie wykorzystując posiadaną wiedzę i doświadczenie. Przy realizacji zadań pracownicy zobowiązują się kierować przepisami prawa oraz interesem wspólnoty samorządowej, pamiętając, że współtworzą wizerunek pracownika samorządowego.

2.Pracownicy realizują swoje obowiązki w sposób nie budzący wątpliwości etycznych i zwiększający zaufanie mieszkańców do samorządu, w szczególności zaś:
-wykonują swoją pracę mając zawsze na względzie szacunek i poszanowanie godności klientów oraz współpracowników, wykorzystując w maksymalnym stopniu swoją wiedzę i umiejętności,
-w kontaktach z klientami pracowników cechują obiektywizm, uprzejmość, życzliwość i otwartość na opinie mieszkańców, poszanowanie ich prawa do poufności i prywatności,
-postępują zgodnie z uregulowaniami zawartymi w obowiązujących przepisach prawa; z należytą starannością poszukują rozwiązań zgodnych z literą prawa, optymalnych dla całej lokalnej społeczności,
-kierują się rzetelnością, uczciwością i odpowiedzialnością; nie przedkładają własnego interesu lub interesu swoich bliskich nad interes publiczny oraz nie narażają opinii o Urzędzie poprzez uzyskiwanie korzyści materialnych za wypełnianie swoich obowiązków,
-pracownicy wykonują swoją pracę tak, by ich działania były wolne od podejrzeń o interesowność i korupcję; nie podejmują zadań, które kolidują z obowiązkami służbowymi, nie wykorzystują kontaktów służbowych dla własnych korzyści,
-są odpowiednio przygotowani merytorycznie do realizacji przydzielonych im zadań, dbają również o podnoszenie swoich kwalifikacji i umiejętności we własnym zakresie oraz dzięki możliwością stworzonym przez pracodawcę,
-podejmują odpowiedzialność za podejmowane decyzje, a także proponują nowe, przemyślane oraz uzasadnione rozwiązania, uwzględniając dobro wspólnoty samorządowej i Urzędu,
-mając świadomość, iż wykonywane przez nich zadania zmierzają do zaspokojenia potrzeb społeczności lokalnej, poprzez współdziałanie komórek Urzędu, stwarzają warunki umożliwiające sprawny przepływ informacji, wymianę doświadczeń i promowanie najlepszych rozwiązań,
-dbają o utrwalanie przyjaznej atmosfery w miejscu pracy odnosząc się do siebie, swoich przełożonych i podwładnych z należytym szacunkiem, w szczególności nie kierując się różnicami płci, wieku czy wykształcenia,
-troszczą się o zapewnienie jak najlepszych warunków obsługi klienta zwracając szczególną uwagę na kulturę osobistą i życzliwość, służenie radą i pomocą, kompleksowe wyjaśnianie najtrudniejszych nawet zagadnień językiem prostym i zrozumiałym.

Rozdział III
Informacja o Kodeksie

1.Kodeks jest własnością pracowników, którzy go przyjęli i w dniu podpisania go przez pracowników zostanie upubliczniony w celu poinformowania mieszkańców o standardach zachowania i wykonywania obowiązków służbowych, jakich mają prawo oczekiwać od pracowników Urzędu Gminy
w Morawicy.
2.Pracownicy nowo przyjmowani mają obowiązek zapoznania się z Kodeksem.
3.Oryginał Kodeksu znajduje się u Sekretarza Gminy, który odpowiada również za udostępnianie go nowym pracownikom Urzędu.

Morawica, dnia 23 września 2005 r."

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.